Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως βασικό σκοπό την υιοθέτηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, που θα υποστηρίζουν τις διαδικασίες τιμολόγησης, έκδοσης διακίνησης φορολογικών παραστατικών και διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών και στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ενίσχυση των κατωτέρω:
1η Κατηγορία : Αντικατάσταση EFT/POS και
4η Κατηγορία: Αναβάθμιση του firmware ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ για την διασύνδεση με EFT/POS.
Ο προϋπολογισμός του Προγράμματος (συνολική Δημόσια Δαπάνη) ανέρχεται σε 162.440.000,00€. Ειδικότερα:
- Για την 1η Κατηγορία ο προϋπολογισμός ενισχύσεων είναι 15.000.000€, το ποσοστό ενίσχυσης είναι 100% και η μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη είναι ποσού 150€.
- Για την 4η Κατηγορία ο προϋπολογισμός ενισχύσεων είναι 37.000.000€, το ποσοστό ενίσχυσης ανέρχεται σε 90% και η μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη είναι 125€ (ανά ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ)
Στην παρούσα φάση για την 1η Κατηγορία δεν είναι ενεργή πλέον η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων για χρηματοδότηση. Ενημερωτικά έχουν ήδη προηγηθεί 2 κύκλοι αιτήσεων (η προθεσμία για τον Α’ κύκλο ήταν μέχρι την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022 και η προθεσμία για τον Β’ Κύκλο ήταν έως την Δευτέρα 15 Μαΐου 2023). Η ημερομηνία υλοποίησης είναι μέχρι την 16/10/2023.
Για την 4η Κατηγορία η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων Χρηματοδότησης για τον Β’ Κύκλο Αιτήσεων είναι έως και την Παρασκευή 30 Ιουνίου 2023. Η ημερομηνία υλοποίησης είναι μέχρι την 30/11/2023.
Ωστόσο, με την επικείμενη παράταση για την υποχρεωτική διασύνδεση των Φ.Η.Μ. με τα ΕFT/POS και την επικείμενη αλλαγή του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση της αναβάθμισης, είναι πιθανή η παράταση για την προθεσμία υποβολής αιτήσεων (ή/και η δημιουργία νέου Κύκλου Αιτήσεων), προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τη Δράση και να μην επιβαρυνθούν το σύνολο του κόστους για την αναβάθμιση των σχετικών συστημάτων & υπηρεσιών που θα πρέπει να προμηθευτούν.